Polibek pro Annu - recenze

1. listopadu 2012 v 21:38 | Sara Whitney |  Knihy
Název:Polibek pro Annu (originál - Anna and the French kiss)
Autor:Stephanie Perkins
Přeložila:Jana Montorio Doležalová
Počet stran:336
Žánr:romance
Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, navíc aniž by uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo.
V romantické Paříži, ve něstě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti.
A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech kluků, které kdy Anna potkala.

Anně Oliphantové se ani za mák nechce opustit Ameriku, svou americkou školu, svoji matku a bratříčka Seannyho a hlavně svou nejlepší kamarádku Bridgette a potenciálního přítele, kluka z multikina jménem Toph, ale nemá na vybranou. Za peníze jejího bohatého otce, který píše kýčovité romány o lásce, je na rok poslána na studium do Francie, a to i přesto, že jediné francouzské slovo, které zná, je "oui" - ano. Neberte ji špatně, je to přece Francie, kdo by ji nechtěl vidět. Anna by ale raději poznávala Paříž jako turistka a ne jako její obyvatelka.
Ale nakonec to pro Annu nevypadá tak špatně. Hned první den se seznámí s Meredith, sympatickou dívkou, která bydlí na ubytovně hned vedle, a ta ji seznámí se svými přáteli - Rashmi, Joshem a hlavně - Étiennem St. Clarkem, roztomilým anglo-francouzským Američanem. St. Clark je úžasný, milý a chytrý, Anna se zamiluje, ale Étienne už někoho má... Co se bude dít dál? Jak se Anna vyrovná se svým pobytem ve Francii.
Na tuhle knihu už jsem měla zálusk delší dobu, ale pořád jsem se nějak nemohla odhodlat k jejímu koupení. Nyní už je ale přečtená a zařazená do knihovny. Musím říct, že přestože obvykle pouze a vyloženě romantické knihy moc nečtu, v tomto případě jsem opravdu ráda, že jsem udělala výjimku. Protože tohle je úžasný romantický příběh s velmi milou a sympatickou hlavní hrdinkou a ještě úžasnějším klukem, kterého si okamžitě zamilujete.
Obálka knihy je velmi pěkná a výborně se hodí k obsahu. Je taková milá, s přijemnými barvami a zároveň už je příslibem výtečného příběhu skrývajícího se mezi stránkami knihy. Co musím tentokrát pochválit, je překlad názvu knihy, který se mi opravdu líbí, možná dokonce více než originální název.
S autorkou, Stephanií Perkinsonovou, mám zatím co dočinění poprvé, ale musím říct, že zatím si na její styl psaní nemohu ani v nejmenším stěžovat. Ano, jelikož je kniha napsaná hovorovou mluvou, zpočátku jsem měla menší potíže začíst se do ní, ale po chvíli už jsem to úplně přestala vnímat, zvykla jsem si a nakonec musím říct, že kdyby kniha byla napsána spisovným jazykem, přišlo by mi to divné. Autorka píše v první osobě, což mě osobně vyhovuje více, takže ani v tomto ohledu si nemohu stěžovat.
Příběh ubíhá skoro sám, kniha se čte lehce, stránky ubíhají jedna za druhou, až najednou zjistíte, že už jste na konci. Všechno dává smysl, nenarazila jsem na nějaké nesrovnalosti. Stephanie Perkinsonová napsala příběh, který by si jistojistě chtěla prožít každá dívka a navíc ho zasadila do více než atraktivního prostředí Paříže, nejromantičtějšího města v Evropě, města milenců.
Ano, prostředí Paříže jsem si opravdu užila, všechno bylo popsáno naprosto věrohodně, připadala jsem si, jako bych tam s Annou skutečně byla, občas ke mně ze stránek téměř zavoněla vůně bagety, či jsem před sebou úplně viděla francouzské uličky a Eiffelovu věž. To je další věc, která se mi líbila, autorka se nesnažila za každou cenu zdůrazmit přítomnost Anny v Paříži Eiffelovkou, místo toho nám představila méně známá, ale stejně zajímavá místa, a do nich zasadila nejrůznější důležité události.
A konečně se dostáváme k postavám. Anna je prostě skvělá postava. Je chytrá, milá, sympatická, není to žádná naivní holčička, která čeká, že všechno se zázračně vyřeší samo, nebo to za ní vyřeší někdo jiný. Navíc se za sebe i za jiné umí postavit, když je to potřeba, nebojí si jít za svým a být čas od času trochu drzá. Ale není to žádná superhrdinka, je lidská a uvěřitelná, taková holka by klidně někde mohla existovat.
A St. Clair, to je kapitola sama pro sebe. Je milý, hezký, chytrý a ještě k tomu vtipný a ochranitelský, která z nás by si takového kluka nepřála? Jediné, co mi trochu vadilo, že ho autorka popsala jako poměrně malého, já bych raději, kdyby byl vyšší. Ale co se dá dělat, nikdo není dokonalý a právě tyhle malé nedostatky, které postavám autorka přidala, je dělají tak uvěřitelnými. Problém jsem neměla ani se zbytkem postav, nebyla tam jediná, kterou bych z podstaty neměla ráda.
Abych to tak shrnula, pokud máte rádi romantické příběhy a Polibek pro Annu jste ještě nečetli, měli byste to co nejdřív udělat, protože o hodně přicházíte, tohle je must have. Ale myslím, že tuhle knihu mohu doporučit i těm z vás, které moc romantickým knihám neholdují, tuhle si oblíbíte, tím jsem si jistá.