Loď mezi hvězdami - recenze

Název:Loď mezi hvězdami (originál - Across the Universe)
Autor:Beth Revis
Série:Vesmír (#1)
Přeložil:Petr Eliáš
Počet stran:360
Žánr:detektivní, sci-fi, YA
Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby "zmrazený pasažér" na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se ocitne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Úža plavba nekonečným vesmírem... Anebo ne?

Sedmnáctiletá Amy nechce opustit Zemi, svůj obyčejný, ale i tak skvělý život, své přátele a svého kluka, ale když jsou její matka s otcem vybráni, aby se nalodili společně s dalšími důležitými a ve svém oboru výjimečnými lidmi na loď Universum, která letí na vzdálenou planetu podobnou Zemi, aby zde začali nový život a bylo budoucností lidstva, opustí ho.
Ano, může si vybrat, zdali odletí jako nepotřebný pasažér se svými rodiči nebo zůstane na Zemi, ale upřímně, copak vy byste se v takovéhle situaci rozmýšleli? I přesto, že zmrazení je velmi nepříjemný, až téměř ostudný a bolestivý proces, Amy téměř neváhá a nechává se zmrazit s tím, že se probudí za tři sta let a společně s rodiči a dalšími lidmi osídlí onu planetu, která má být tak podobná Zemi.
Ale něco se zvrtne hned na začátku. A pokračuje to. Amy se probudí o padesát let dříve než měla. Sama. Všichni ostatní spí tvrdým spánkem zmrzlých a nebýt toho, že u jejího boxu někdo zrovna byl, Syn, příští velitel lodi a Doktor, kteří jí pomohli ven, utopila by se. Umřela by.
Proč ji někdo rozmrazil? Proč chtěl, aby zemřela? Je loď opravdu taková, jaká se na první pohled zdá? Co se tu vlastně pod rouškou zamlčování a utajování děje?
Na úvod musím říct, že nakladatelství CooBoo vydává opravdu skvělé, zajímavé a opravdu návykové knihy. Ano, nemohu si ho vynachválit. Loď mezi hvězdami je jen další knihou, která to potvrzuje. Nemohla jsem se od ní odtrhnout, dokud jsem nedočetla poslední stránku a už teď se nemohu dočkat vydání dalšího dílu.
Obálka prvního dílu série Vesmír je opravdu překrásná, zaujala mě okamžitě, je téměř nemožné, alespoň tedy pro mě, odtrhnout od ní oči. Jsem opravdu velmi ráda, že Cooboo nechalo originální obálku, protože ty bývají ve většně případů ty nejlepší. Také se mi opravdu líbilo, že v knize byl plánek lodi, protože já občas nevěděla, kde se hrdinové občas nachází.
Jenom je škoda, že kniha nese název Loď mezi hvězdami, přitom v angličtině je to Across the Universe, tedy Napříč vesmírem, což se mně osobně zdá o něco poetičtější a také tajemnější.
Musím autorku pochválit, protože fantasy literatury jsou v dnešní době plná knihkupectví, ale s pořádnou sci-fi knihou jsem neměla do těchto dní dostaveníčko už hodně dlouho. Myslím, že autorka svůj nápad zpracovala velmi dobře, kniha sice měla o něco pomalejší rozjezd, ale jakmile jsem otočila několik prvních stran, příběh se začal rozjíždět a kniha mě naprosto pohltila.
Další plus má u mě autorka za vyjádření pocitů a prostředí. U první kapitoly jsem se opravdu cítila, jako by mě zmrazovali, bylo to surové a všechny ty pocity, hlavně to znechucení, mě opravdu zasáhly, ale ještě lepší je, že takhle to bylo celou knihu.
Autorčin styl psaní mi opravdu vyhovoval a sžít se mi s ním trvalo opravdu krátce. Autorka píše v první osobě, což mi vyhovovalo, protože první osobu mám raději, z dvou pohledů, z Amyina a Synova, to se mi opravdu líbilo, protože skrze ně jsem mohla pochopit všechno dění na lodi. Jen z jednoho pohledu bychom nepochopili všechny souvislosti a kniha by alespoň pro mne nebyla vůbec tak zajímavá.
Kniha byla opravdu promyšlená, autorka naprosto přesně věděla, kam její příběh směřuje, jak bude pokračovat, kdo za postavy se tam objeví... A ty vynálezy a různá udělátka! Z těch jsem byla nadšená, autorka má opravdu velkou fantazii. Také se mi opravdu moc líbilo, že kniha nebyla pouze sci-fi, ale někdy to byla i detektivka s mnoha překvapivými zvraty, která si se sci-fi příběhem skvěle sedla a okořenila ho.
Jak Amy, tak Syn mi byli opravdu sympatičtí, měli výborně promyšlené charaktery, ale dovedli i překvapit. Byla jsem opravdu nadšená, že Amy nebyla žádná pitomá holčička, která by si nechala všechno líbit, uměla za sebe bojovat a obhájit svůj názor, ale zároveň byla lidská, chovala se tak, jako by se zachoval každý z nás. I Syn měl opravdu dobrý charakter, ale stejně jsem měla o něco radši Amy. I zbytek postav měl v příběhu své pevné místo, každá byla zajímavá.
Abych to tak shrnula, knihu doporučuji všemi deseti, protože je opravdu naprosto skvělá, já jsem z ní byla fakt nadšená a osobně si myslím, že předčí vaše očekávání, i když budou vysoká.