Itazura na kiss - recenze

2. srpna 2012 v 13:00 | Sara Whitney
Název:Itazura na kiss - It started with a kiss - Naughty kiss
Počet dílů:25
Rok vydání:2008
Žánr:komedie, romance, shoujo
Aihara Kotoko byla vždycky v úpně jiné lize než její láska už od prvního ročníku - Irie Naoki, který je premiant, nejlepší v třídě A, na celé škole, ba pravděpodobně v celém Japonsku, kterému jde všechno, na co sáhne, přes učení až po sport, kdežto ona je v třídě F a má co dělat, aby nepropada i tady, ale přesto se mu ve třetím ročníku rozhodne vyznat lásku prostřednictvím dopisu. Naoki ji ale okamžitě odmítne a ještě dodá, že nesnáší hloupé holky.
Kotoko odchází zklamaná do třídy, kde ji hned začne utěšovat kamarád Kinosuke, který je do ní zamilovaný už opravdu dlouho. Tím by to skončilo a ona by ho po skončení třetího ročníku pravděpodobně už nikdy neviděla nebýt zemětřesení toho večera. Bylo sice pouze druhého stupně a nic se nikde nestalo, počkat, až na jedno místo, dům rodiny Aiharových - Kotoko a jejího otce, matka jí zemřela, se při něm sesypal jako domeček z karet, protože byl naprosto špatně postavený.
A jelikož teď Aiharovi nemají kde bydlet, jdou k otcovým starým známým. Jaké je překvapení Kotoko, když na zvonku uvidí jméno Irie. Stále tomu nechce věřit, ale když v chodbě potká Naokiho, málem se složí radostí a rozhodne se nevzdat. Dá si za cíl, že se do ní Naoki zamiluje a že se stane jeho ženou. Ale povede se jí to splnit?
Musím se přiznat, že tohle anime jsem viděla už docela dávno a napsat na něj recenzi mám v restech už dost dlouho, nějak jsem se k tomu nemohla odhodlat, protože většinou píšu recenze maximáně pár dní potom, co jsem samotné anime viděla. Ale anime se mi opravdu líbilo, dobře jsem se u něj pobavila a oddychla si. Ano, nepatří k něčemu převratnému, co si zapamatujete navždy, ale je pěkné.
Příběh není nijak úžasný, ale co byste čekali od romantického shoujo s trochou humoru, já jsem byla spokojená, anime mě pobavilo a pro mě bylo i docela napínavé, i když bylo jasné, že se dají dohromady. Co ale musím zmínit jako zvlášnost je, že narozdíl od ostatních shoujo tohle mapuje nejen školní léta, ale i normální život a práci, dohromady asi desetiletý úsek, což je opravdu zvláštní a jedinečné, už jen proto stojí za zhlédnutí.
Postavy jsou také docela stereotypní, ale kupodivu mi to tady nevadilo, a co je ještě podivnější, nijak zvlášť mi nevadila ani Kotoko, která je opravdu blbá jako štoudev a chová se jako typická shoujo hrdinka. Naokiho jsem si zamilovala celkem rychle, přestože byl většinu času studený jako psí čumák a na první pohled nevypadal jako bishík. Docela zajímavé byly i vedlejší postavy.
Hudba mě naopak nijak nezaujala, obyčejný opening, taktéž obyčejný ending, ale tak to většinou u shoujo anime bývá. Taktéž obyčejná hudba ke scénám.
Kresba docela pěkná, typická pro shoujo, docela se mi líbila, i když jsem si na ni musela pár dílů zvykat, zvlášť na kresbu Naokiho, ale nakonec se mi líbila. Animace také docela obstojná.
Abych to tak shrnula, anime doporučuji, je to sice obyčejné shoujo, ale je vtipné a romantiky je tam také více než dost a navíc mapuje tak dlouhý časový úsek, což je pro tento typ anime velmi nezvyklé, takže je škoda, že není tak známé jako například Kaichou wa Maid-sama. Myslím, že dívkám se určitě bude líbit.
Hodnocení:75%