Mahou Shoujo Madoka Magica - recenze

Název: Mahou Shoujo Madoka Magica (Puella Magi Madoka Magica)
Počet epizod: 12
Studio: Shaft
Režisér: Akiyuki Shinbou
Rok vydání: 2011
Žánr: drama, fantasy, mahou shoujo, psychologický
Kaname Madoka je obyčejná dívka žijící poklidný a šťastný život se svou rodinou a kamarády. Každé ráno chodí do školy se svými dvěma kamarádkami, po škole chodí do kaváren a obchodů a myslí si, že ničeho velkého v životě nedosáhne. Jednoho dne ale k nim do školy přijde nová dívka jménem Homura Akemi, která se chová velmi podivně. Varuje Madoku, aby se nesnažila měnit nic na životě, který žije, a aby v žádném případě neposlouchala hlas, který ji volá a prosí o pomoc již několik dní.
Další den po škole jde Madoka se svými kamarádkami opět do kavárny a pak se svou nejlepší kamarádkou Sayakou do obchodu s hudbou, kde znovu slyší ten tajemný hlas, Neuposlechne varování Homury a jde za ním. Na poslední chvíli zachrání se Sayakou malé roztomilé zvířátko, které volalo o pomoc, když se ho pokusila zabít Homura a které se jim představí jako Kyuubey. Madoka si uvědomí, že už ho několikrát viděla ve svém snu, kde ji lákal, aby se stala tzv. magickou dívkou a bojovala s čarodějnicemi.
Madoka se Sayakou se po zachránění Kyuubeho dají na útěk před Homurou, ale najednou se ocitají v jiné realitě a naproti nim jde celá armáda podivných bytostí, které očividně nejsou přátelské. V poslední chvíli je zachrání dívka vládnoucí magií oblečená podobně jako ona, která se jim představí jako Mami Tomoe. Pozve je k sobě a a vysvětlí jim, co to všechno má znamenat, že ona je magickou dívkou, která za to, že ji Kyuubey splnil její největší přání, musí bojovat proti čarodějnicím, ale že je to vlastně docela zábava.
Ale ne všechno je takové, jaké se zdá a ten kdo se může jevit jako hodný, vůbec takový být nemusí, během chvíle se vám jediným rozhodnutím může zhroutit svět...Nebo se jediným rozhodnutím může vrátit vše do správných kolejí...Ale jak to dopadne s Madokou?

Tohle anime je naprosto jedinečné, přestože vlastně nepřináší nic nového, a to nejen proto, že naprosto převrací žánr mahou shoujo, který byl dodneška jen pro malé holčičky do deseti let, ale také svou jedinečnou grafikou, též na tento žánr velice nezvyklou, příběhem, který postupně graduje odhalováním nových a děsivých skutečností, hloubkou postav a jejich rozhovorů a dalšími věcmi, jejichž zmínění by vystačilo na další článek.
Příběh je úžasně propracovaný, přestože se zakládá na principu mahou shoujo seriálů - obyčejná dívka se zázraken stane kouzelnou dívkou s nějakou úžasnou a roztomilou zbraní, ideálně obojí dohromady, jež jí věnuje nějaké ohromně roztomilé zvířátko, které zároveň slouží jako rádce, a zo to musí bojovat se zlými bytostmi, které jsou v seriálu jen proto, aby se hrdinka měla s čím utkat. To, co ale činí tento příběh skvělým, je postupná gradace děje a myšlenka, že ne všechno je takové, jaké se to na první pohled jeví, a že nikdy nedostanete nic zadarmo.
Postavy jsou též velmi propracované, přestože se zpočátku jeví jako naivní hloupé holčičky. Jejich rozhovory jsou hluboké, mají myšlenku a věřte mi, že když se s nimi něco stane, budete jich opravdu litovat, já sama jsem při sledování tohoto seriálu měla na krajíčku.
Hudba je prostě skvělá. Jak opening, který je tedy trochu ukřičený a v duchu tradičních mahou shoujo, tak ending i všechny OSTy. Ending je od skupiny Kalafina, o které jsem se zmiňovala v předchozím článku, je naprosto skvělý a perfektně dotváří atmosféru anime.
Kresba taktéž perfektní, velmi nepodobná kresbě v normálních mahou shoujo, spíše podobná anime, která se odehrávají někde v budoucnosti. Prostě vizuální zpracování na jedničku s hvězdičkou.
Abych to tak shrnula, pokud jste toto anime ještě neviděli, rozhodně to co nejdříve napravte, rozhodně nebudete litovat, protože je to opravdu zážitek. A pokud jste předtím viděli alespoň pár klasických mahou shoujo, budete o to více překvapeni a váš zážitek to umocní ještě dvakrát tolik.
Hodnocení na MyAnimeList: 8.64
Vlastní hodnocení: 90%