Ookami Kakushi - recenze

7. listopadu 2011 v 20:56 | Sara Whitney |  Anime
Název:Ookami Kakushi - Skrytý vlk
Počet dílů:12 (11+bonusový komediální díl)
Rok vydání:2010
Žánr:akční, fantasy, mysteriózní horor
Příběh začíná, když se hlavní hrdina tohoto anime jménem Hiroshi Kuzumi společně se svou mladší sestrou Mano a svým otcem přestěhuje do na první pohled klidného městečka Jogamachi obklopeného lesy a horami. Jen co vystoupí z auta, skočí na něj dívka jménem Isuzu Tsumuhana a chce se s ním kamarádit. Tak je to se všemi dětmi ve třídě, všichni chtějí být jeho přáteli. Ale až na Nemuru Kushinadu, tato dívka mu hned první den otevřeně řekne, že do tohoto města nepatří a že jeho existence je zbytečná.
Hiroshi postupně se svou další kamarádkou Kaname, která se též nedávno přistěhovala a město tak dobře nezná, zjišťuje, že zde není něco není v pořádku. Někteří lidé z Hiroshiho třídy mizejí, Isuzin bratr se začíná chovat opravdu podivně a k tomu všemu ty legendy o joužských vlcích a festival Hassaku - kyselých mandarinek. Co s tím má společného ?
Jednu noc se Hiroshi nedobrovolně stane divákem děsivé události. Přímo před jeho očima totiž podivná dívka s obří kosou zabije rozběsněného člověka s rudýma očima a zmizí. Teď už si je Hiroshi úplně jistý, že tohle poklidně tvářící se městěčko skrývá nějaké děsuplné tajemství, které se nějak týká všech těch místních legend... Ale dožije se se svými kamarády jeho odhalení nebo se stane jeho další obětí ?
Tohle anime má nevyužitý potenciál, což je veliká škoda. Mělo by být temnější, vyřadit komediální prvky a odstranit kapku harémový nádech. Kdyby se tak stalo, anime by hned vypadalo o mnoho lépe. Teď trochu odbočím a podívám se na zoubek nápadu. Mně osobně vůbec nevadí podobný začátek jako v Higurashi no Naku Koro ni a navíc, anime se pak odvíjí jinak, takže není v podstatě co řešit.:) Vlkodlaci jsou už kapku ohraní, ale v podání autorů anime náhle dostávají nový rozměr.
Děj jsem vlastně shrnula v minulém odstavci, vlkodlaci jsou kapku ohraní, ale tady dostávají nový rozměr a děj se stává zajímavým. Navíc díky tomu, že anime má jen dvanáct dílů, je každý z nich plný akce i děje.
Bohužel většina postav v tomto anime mi docela lezla na nervy a hlavní záporný hrdina vlastně moc záporný nebyl a pro svůj čin měl alespoň nějaký důvod (i když, i kdybych já pro to měla důvod, nic takového bych neudělala). Hlavně hyperativní Isuzu a hlavní hrdina Hiroshi, který nejenže jako holka vypadal, on se tak i choval, mi brnkali na nervy. Naopak jsem si moc pochvalovala chladnou Nemuro a hrdinovu mladší sestru Mano, která ho vždy dokázala setřít.:)
Opening začínal dobře, tak jak jsme u těchto sérií zvyklí, bohužel přešel do uřvaného. Taktéž ending. Bída, bída a ještě jednou bída. Čekala jsem opravdu více než tohle. Ale hudbu ke scénám budu chválit a to hodně. Přišla mi opravdu skvělá. Naprosto perfektně dotvářela situace, zvlášť ty temné.
Co se týče kresby a animace, obojí bravurní. Zvlášť když je srovnám s Higurashi, ale i s Umineko. Jediné, co mi zezačátku, než jsem si zvykla, trochu vadilo, bylo, že postavy neladily s pozadím.
Abych to shrnula, od tohohle anime, jsem asi stejně jako všichni, kteří viděli Higurashi a Umineko, čekala o trochu víc a mrzelo mne, že autoři plně nevyužili jeho potenciálu. Ale i tak bych ho doporučila jako zajímavý a kapku netradiční kousek pro všechny, kteří mají rádi akci a nevadí jim trocha krve.:)
Hodnocení:70%