Death Note - recenze

7. listopadu 2011 v 20:43 | Sara Whitney |  Anime
Název:Death Note - Zápisník smrti
Počet dílů:37
Rok vydání:2006 - 2007
Žánr:detektivní, psychologický, thriller
Hlavním hrdinou tohoto anime je student policejní akademie Light Yagami. Light má všechno, co by si jen člověk mohl přát - milující rodinu, je pohledný a opravdu nadprůměrně inteligentní, ale to mu nestačí. Chce víc, avšak zatím neví, jak by se toho dalo dosáhnout. Jednoho dne ale najde na trávníku u jeho školy zápisník - Zápisník smrti, který do lidského světa z nudy hodil bůh smrti (shinigami) Ryjuuk.
Light je zdrcený a rozzlobený mírou zločinnosti v Japonsku i ve zbytku světa a jen co zjistí, co je zápisník zač, vyzkouší ho. Moc zabíjení se mu zalíbí a rozhodne se usmrtit všechny zločince. Tato myšlenka později přeroste v geniální a zároveň zvrácený plán. Light pokračuje v zabíjení a plní jednotlivé kroky plánu. Toho si ale brzy začíná všímat japonská policie a co víc, nejlepší detektiv v Japonsku, přezdívaný L se též pouští do vyšetřování Kiry - (takto byl masový vrah, zabíjející zločince, pojmenován médii).
Začíná souboj L, kterému pomáhá japonská policie a Kiry, který si vystačí se svým zápisníkem a shinigamim, plný intrik, logiky, pastí, zabíjení a myšlenkových soubojů, ale kdo z něj vyjde jako vítěz a kdo za prohru zaplatí svým životem? A co L., kdo se skrývá za touto přezdívkou? A co se stane, když se do souboje dvou geniálních mozků připlete třetí, velice naivní osoba, která bezmezně obdivuje Kiru a též vlastní jeden ze Zápisníků smrti?
Tohle anime je geniální, prostě a jednodušše geniální! Líbilo se mi na něm téměř vše - úžasné myšlenkové souboje hlavních hrdinů, charaktery postav a jejich vzájemné interakce, pocit nejistoty a toho, že autoři si s vámi jen hrají a jsou vždy o dva kroky napřed iponurá atmosféra dokreslující děj a prostě perfektní hudba. Tohle anime je důkaz toho, jak se i z jednoduchého námětu může stát mistrovské dílo, pokud má ty správné ingredience.
Jak už jsem říkala, původní nápad byl sice jednoduchý, až triviální, ale autoři si s ním pohráli a propracovali ho do nejmenších detailů. Všechno, co postavy udělají, se zdá naprosto reálné a uvěřitelné, celou dobu jsem měla pocit, že nkědo takový může někde na tomto světě skutečně žít. Navíc se v průběhu anime objevují stále palčivější morální otázky: Jak byste se zachovali vy, kdyby se Vám takovýhle zápisník dostal do rukou ? Na čí stranu byste se postavili ?
Postavy hodnotím stejně jako příběh. Jsou naprosto perfektní, propracované do nejmenších detailů, navíc s rozmanitými charaktery a toho si velmi považuji. Jejich interakce jsou víe než zajímavé, fascinující, ale zároveň naprosto logické. A dva hlavní hrdinové L. a Light jsou jedny z nejlepších anime postav, s jakými jsem kdy měla tu čest.
Též hudba je výborná, ale tady si dovolím výtku, zůstala bych u prvního openingu, ten druhý se mi totiž vůbec nelíbil. Ani se tomu snad nedalo říkat opening, protože to byla jen směs řvaní a zvuku kytar a upřímně, trhalo mi to uši. Tohle tedy byl trochu krok vedle. Ending byl skvělý, taktéž hudba ke scénám, která přímo podněcovala k přemýšlení a umocňovala napjatou a stísněnou atmosféru.
Kresba také pěkná, též pěkná byla animace. Samozřejmě ji nemůžeme srovnávat s animací z roku 2010 či 2011, ale i tak velmi hezká.
Abych to shrnula, kdo ještě neviděl Death Note, měl by to urychleně napravit, jelikož toto anime patří k těm nejlepším, co tento žánr nabízí a též je to pomalu kultovní záležitost. Samozřejmě se asi nebude líbit úplně všem, ale které anime ano? Za mě určitě velké doporučení a nadšení. Myslím, že v nejbližší době ho shlédnu znova.